Udda - Tapasbar

Tjenis!
 
Åh, jag sov som en Gud i natt alltså! Jag somnade gott i soffan, medan Patrik spelade lite tv-spel. Sedan väckte han mig efter någon timme och vi gick och la oss i sängen. Sedan sov jag hela natten, hur skönt som helst!
 
Vi hade lite tisdagsmys i går. Först lunch på Eon med brudarna och Patrik, sedan bokade jag och Patan ett bord på Udda, den nya tapasbaren i Sundsvall. Vi hade inte hunnit äta där än, så nu när Patrik hade en dag ledigt från jobbet, så passade vi på. Shit, vad coolt dom har inrett restaurangen! Jag älskade verkligen det industriella med allt det färgglada och mysiga.
 
Vi fick sitta ute på taket, under en massa infravärmare. Jättemysigt! Dom har en massa mysiga lampor slingrandes överallt, på räckena och i taket m.m. Massor med roliga detaljer också, som t ex gamla roliga vattenflaskor till vinet, genomskinliga kaffekoppar med öron (skitsnygga), pyttesmå potionsflaskor med mjölken till kaffet i och gamla syltburkar med spännen att äta ur.
 
Vi beställde tio tapasrätter till middagen. Jag ska försöka komma ihåg alla... Råbiff, oxkind, kalvtartar, sotad tonfisk, moules classic, musselrisotto, champinjoner, scampi, bläckfisk och friterade oliver. Om det var gott? JA, så jädra gott alltså! Exploderade i munnen! Råbiff hade jag aldrig provat förr, men vilken hit! Smakade helt galet gott, med kapris och oliver i. Den sotade tonfisken var gudomlig, smakade liksom lime och citron. Oxkinden var sjukt gott, bara smälte i munnen! Friterade oliver kan jag verkligen rekommendera, den smaken var en helt ny smak jag aldrig känt förut. Liksom, salt, krispigt, som en chilinöt fast ändå inte. Om man bara vill ta en öl eller så där, beställ in oliverna, passar skitbra som snacks. Risotton var perfekt, bläckfisken är en favorit, kalvtartaren kanon, scampin hade en sotad grillad smak (skiiitgott) och musslor älskar jag!
 
Till efterrätt blev det en hallon/lakrits pannacotta till mig och en vitchokladmousse med rabarber till Patan. Gryyyyyymt gott!
 
Och inte var det speciellt dyrt heller, hela våran nota gick på 900kr och då åt vi tio rätter, vin och dricka och två koppar kaffe. Vi var så mätta så vi rullade ut.
 
Dit kommer vi gå mååånga fler gånger!
 
 
 

Kommentarer


Publiceras ej