Fitnessfighten

Hej alla som läser trots att det skrivs otroligt lite!
 
Någon som är intresserad av att höra vad jag har att säga?
Ja, det är väl inte sådär skitmycket eller skitviktigt heller, för den delen. Mestadels så är det ju jobb och plugg som kretsar kring mig... Men just denna månad har jag även kört i gång med en utmaning för mig själv.
 
Fitnessfighten!
Det går ut på att äta 5-6 gånger per dag (alltså var 2-3:e timme), för att få igång förbränningen igen. Istället för att lägga på sig allt fett man får i sig, så förbränner man det istället. Eftersom kroppen inte är rädd att bli utan mat i flera flera timmar längre. Sedan ska man också träna en timme om dagen, i trettio dagar (så länge som fitnessfighten håller i sig). Du kan göra alla övningar hemma och på gymmet, du bestämmer helt själv. Jag har varit hemma, för det är enkelt att koppla datorn till tvn, så man får upp övningarna där och köra spotify samtidigt.
 
Hur har det gått?
Det har gått över förväntan! Jag trodde aldrig i hela mitt liv att JAG skulle klara att inte äta gotta på trettio hela dagar! Än så länge är det ju inte över, men jag kommer helt klart att klara det. Jag har väl haft några dippar här och där, där sockersuget har försökt kväva mig, men jag har ignorerat det så hårt jag bara kunnat och klarat mig ur det. Jag har dock fuskat med träningen, jag har tränat nästan varje dag, men denna vecka har varit extremt tröttsam i kroppen. Man orkar inte träna intensivt varje dag, jättejobbigt! Men jag har iaf kört rätt hårt, vilket känns bra.
 
Hur ser jag ut?
Jag har valt att inte lägga upp några bilder, för er att se... Pga att jag inte känner mig bekväm med att visa upp mig halvnaken, när jag inte är nöjd med mig själv. Ni får säkert se någon badbild i sommar istället, då man kanske känner sig snyggare. MEN, jag har tappat nästan tre kilo i vikt och förlorat nästan 5 cm i midjan. Och det märks vill jag lova! Äntligen får jag på mig några plagg igen, men jag vill ha bort lite till fluff. Mina valkar på ryggen har försvunnit (ja, det är sant... Jag hade valkar på ryggen, även om ni inte trodde det). Jag är nöjd hittills! Hoppas på 1-2 kg till innan dessa dagar är över iaf.
 
Kan jag rekommendera detta?
YES! Totally! Denna tävling är helt klart värd att prova, för er som vill förlora vikt, eller gå upp i vikt, ni som har envisa mammakilon kvar, som vägrar försvinna... Det funkar för vem som helst! Det ända du behöver är lite vilja, sen löser sig resten av sig själv. Man får sköna rutiner, man blir fit, man får bra resurser inför framtiden... Aaa, vad mer kan man säga? Prova vettja, vad har ni att förlora?
 
Provade mina relativt nya byxor jag köpte i höstas, som jag kunde ha en dag eller så... Sitter som ett smäck nu, inget fluff som väller över. :D

Kommentarer


Publiceras ej