Smaksensation

Tjenis!
 
Söndag, sista slappardagen innan en ny jobbvecka börjar. Vi ska strax ut på en prommis i solen, dessutom vaknade jag av fågelkvitter, så skönt!
 
I fredags blev det ju mys på Mezoyo, vi åt svingod mat! Jag fick en liten aperitif som innehöll någon smarrig äggblandning, som var gratinerad och ett litet baconchips till, skitgott! Till förrätt åt jag rökt gös, med löjrom från Kalix. Till det var det en bakad äggula och lite annat göttigt. Varmrätten bestod utav kalvfilé, jordärtskockpuré och ostronskivlingar, så mycket goda smaker tillsammans. Efterrätten var helt sjuk! Jag fick in en gigantisk tallrik med massa gotta! Det var en stor bit mjölchoklad, som var sådär geggig och god. Till den fick jag två stora skopor nougatmousse. Till maten drack jag ett genomgående glas rött vin, minns inte vad det hette, med det kom från Frankrike och var otroligt smakrikt. Kaffe till efterrätten.
 
Svinigt gott och mätt som fan efter. Patriks mat var också helt galet gott, och han var grymt nöjd. Vi rekommenderar Mezoyo starkt!
 
Tog och såg Django Unchained efter maten, sjukt bra film! Så hela kvällen blev bara så lyckad!
 
Efterrätten
 

Kommentarer


Publiceras ej