Jul, jul, strååålande jul

Hej och hå!
 
Det stormar ute, Ivar är här en sväng och hälsar på. Mina balkongfönster knakar och gör knäckande ljud, känns lite oroväckande. Men än så länge står granen på gården kvar, så vi får se hur kvällen urartar sig. Jag har iaf förberett vatten, duschat och laddat mobilen.
 
Mina lediga dagar har bestått av julförberedanden i allra högsta grad. Jag har bakat, kokat gröt och lagat revbensspjäll till julafton. Men nu är det klart, så nu ska jag bara köpa in all julmat, sedan är det bara uppläggning av allt och glazea ribborna plus grava laxen kvar. Det känns ju bra! Jag är nästan klar med alla julklappar också, så ingen stress!
 
Min kära arbetskamrat sa till mig igår "Man kan ju tro att du älskar julen", så sant som det är sagt! Jag verkligen ääälskar julen! Allt är ju så mysigt! Man bakar och lagar god mat, man myser under filten och ser julfilmer, man planterar fina jularrangemang som luktar jul i hela lägenheten, klär granen och tänder tusen ljus i lägan. Jag köper mycket doftljus eller till doftkruset, så det luktar jul överallt. Mmmm, love it!
 
Nu ska jag faktiskt se en julfilm och mysa alldeles själv, medan Ivar stormar på och Patan jobbar.
 
Kolla in lussebullarna! Helt galet stora och suuuupergoda! En liten hyacint fick stå på fatet.
 Cookat lite ribbs med äpple, lök, ingefära och buljong. Blev gött! Dom ska glazeas sen också. Gröten blev också kanongod, älskar hemgjord julgröt!
 Lite mys på bordet, hyacint, doftljus och kola.
Jag bakade ett litet pepparkakshöghus också, det blev mycket finare än förra året, haha!
 

Kommentarer


Publiceras ej