Det här med kids...

Hej hopp gummisnopp!
 
Det här med kids alltså... På senare tid har jag och Patrik fått frågan om när vi tänker skaffa barn, väldigt ofta. Jag tänker att jag kan skriva det här, så att alla ni som undrar hela tiden, kan sluta fråga.
 
Vi har ingen brådska med den biten. Vi har heller inga fasta jobb och jag är inte så självisk att jag sätter ett barn till världen, när jag inte vet om jag kommer ha råd. Sedan vet vi inte om vi ens kan få barn, vi har inte kollat upp det. Och mest av allt, VILL vi ens ha barn? Det vet jag inte just nu, för i nuläget är jag inte ett dugg intresserad av det. Det har inget att göra med att jag inte skulle gilla barn eller så, jag har några ungar i mitt liv som jag älskar. Jag har fullt upp med att försöka få till mitt liv och att få det drägligt.
 
Ja, jag vet att vi börjar bli till åren, men mitt mål har alltid varit att vänta tills jag iaf fyllt 30, och det har inte ändrats. Jag tänker såhär, ni lär märka om vi skaffar barn eller inte. En stor gravidmage lär man ju märka? Annars är jag bara fet.
 
Det var allt! Nu ska jag laga mat och sedan ta mig en uppfriskande powerwalk.
 
Vi hörs!
 
Här har ni en av mina favoritungar, Isadåre. :D Här hjälper hon Patrik att bygga ihop ett bord.
 

Kommentarer

Postat av: Moderkaka

Publicerad 2013-08-23 18:15:15

Bra inställning, även om JAG börjar bli till åren ;-)
som jag sagt, man ska ALDRIG göra nåt för att andra tycker. Att bli föräldrar är det ingen ångervecka på. Så fortsätt som ni gör och låt tiden ha sin gång.

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-08-23 19:13:00

Helt rätt inställning! Vi är på samma plan som er och vi märker tydligt att folk omkring oss är mer stressade över att vi inte har skaffat barn ännu än vad vi själva är.
Strunta i vad andra anser, det är inte de som bestämmer åt er.
Skönt tänk enligt mig :D

Svar: Ja, vad är det med folk?! :D Låt oss vara!
Lillaste


Publiceras ej