Funderarn'

Hej hej!
 
Jag är sååå trött! Varje dag känner jag mig så trött! Nu har jag varit ledig i två dagar, har jag gjort något vettigt? Nej. Tiden bara rinner iväg och helt plötsligt är det fredag och jag måste jobba. Man ska vara glad att man har ett jobb, japp det ska man. MEN, tänk om man kunde få ha ett riktigt jobb! Med riktigt jobb menar jag såklart, ett 100% fast jobb, så man slipper tänka att man kanske inte har råd med this and that. Jag önskar att när jag är klar med plugget, då kommer någon anställa mig på mitt drömjobb.
 
Det är en jobbig känsla att veta att man från en dag till en annan förmodligen inte kommer ha jobb. Varför ska livet vara så jävulskt beroende av att man har ett jobb?! Det provocerar mig! Just att man inte klarar av att leva näst intill, om man inte får in en fast inkomst. Jag önskar att jag inom ett år har ett roligt jobb, fast inkomst, fast tjänst och roliga arbetskamrater. Eller inga arbetskamrater? Hahaha, vilket som.
 
Ja ja... Mina tankar som ville ut bara.
Vi hörs!
 

Kommentarer


Publiceras ej