Tandläkarbesöket

Tjoho!
 
Idag har jag varit hos tandläkaren, på en lördag! Rätt jobbigt att kliva upp tidigt, men det var skönt att faktiskt komma upp tidigt för en gångs skull. Hos tandläkaren gick det prima, tog runt tio minuter och allt såg perfa ut. Jag har aldrig haft hål och trenden fortsätter. Tydligen kommer inte mina visdomständer komma upp alls, så jag blev positivt överraskad av den observationen. Jag har ju lite problem med en visdomstand, som blir lite irriterad till och från, men den kommer heller inte dyka fram mer pga att den sitter fast i käkbenet. Så ja, micket micket bra!
 
Sedan hade ju jag tagit reda på det här med Allmänna tandvårds bidraget (tror jag det kallas), vilket betyder att man får 300kr från och med det år du fyller 20 år och fram till 29 år. Sedan blir bidraget 150kr tills dess att du fyller 75 år. Efter det blir det 300kr igen. I vilket fall som helst, så hade jag sparat ihop 600kr och kunde då betala med den pengen, så mitt besök blev bara 80kr idag. Såååå nice!
 
Nu har vi precis druckit lite kaffe, jag ska strax börja med maten. Idag blir det hummer, hittade billigt på Lidl.
Tänkte visa er en rundvandring i bostaden, nu när solen strålar. Enjoy!
 

Kommentarer


Publiceras ej