Utmanad

Jag blev utmanad av min kompis Veronica, så det är bara att görat!


1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan April 2007, så snart fyra år.

2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har ett feedssystem, så jag slipper gå in på alla hela tiden, då ser man bara vilka som uppdaterat. Men jag följer 19st sammanlagt, men som sagt...jag slipper gå in på alla varje dag.

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Hm, 70% är dagboksbloggar.


4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet faktiskt inte, har inte hört någon säga just något om det...det måste jag fråga, eller better yet, ni kan kommentera. Men jag försöker ju skriva med glimten i ögat, det får inte bli för seriöst jämt.


5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tänker på att min familj faktiskt läser, så jag skulle inte direkt outa någon person som jag tex. skulle vara förbannad på, eller skriva om pinsamheter som jag skulle få faan för sedan m.m. Så jag tror ändå att jag har vissa gränser.


6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag vill ju självklart ha läsare, annars skulle jag ju kunna lägga ner hela skiten. Men sedan om det är många eller inte, spelar inte så stor roll, jag är glad att det faktiskt är rätt många ändå som läser min meningslösa blogg.


7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Hm, det vet jag faktiskt inte...många är fega på att kommentera.


8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, det tror jag. Man kanske ska passa sig lite för vad man lägger ut, för det kan ju komma en dag då du får det kastat i ansiktet...tex. om du sökt arbete som något speciellt.


9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Nackdelar kanske kan vara att man lätt kan bli "stämplad", på ett visst sätt. Eller om du som jag skrev ovan, söker ett arbete och dom har information om din blogg, som du kanske skrivit vissa åsikter i m.m. Det finns nog rätt många nackdelar...men jag väljer att se fler fördelar.


10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det tror jag nog, kanske om något helt annat, who knows?

Jag utmanar AngelicaVicky och Elin.

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-02-06 20:00:28

Ja, det var en Hagalund :) Jag vet att du också är intresserad av en. Det är bara att hålla utkik ;)

Puss!!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-02-16 23:03:19

Jag har hört att jag låter väldigt norrländsk men tänker inte direkt på degt själv. Fast i videon tyckte jag att jag lät lite "löjlig" så det kanske var något jag observerade trots allt haha

Postat av: angen

Publicerad 2011-04-02 05:19:24

Du jag vet faktiskt inte.. Jag vet att hon bott på Haga..baldershov. Och jobbat på barn. När jag var liten. Jag tror hennes man dog för några åt sen. Det är vad jag fått höra!

Postat av: Tina

Publicerad 2011-04-06 12:34:44

Hah! Jag fick precis ett svar från tjejen, hon föreslog mig att ta bort mitt negativa omdöme så försvinner hennes om mig också. Det är min första kontakt med säljaren! Skrev tillbaka ännu ett argt mail. Får se vad hon svarar... Konstig människa. Allt jag skrev är ju sant: "Fick ingen kontakt så det blev ingen affär", men hon skrev *VARNING* om mig, vad är det för stil?! Det konstiga är att hon bara fått positiva omdömen annars. Fortsättning följer...

Postat av: Tina

Publicerad 2011-04-16 00:09:58

Okej Sofie, uppdaterat med söt bild ;) bildER till & med! Lite dåligt med uppdateringar på din egen blogg btw!

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-05-01 18:17:46

Hej!

Jag undrar om det är något du gjort som du ångrar väldigt mycket?


Publiceras ej