Svampplockning på G

Jahapp, nu blev man ledig i ett par dagar. Imorgon ska jag få min dator, som jag längtar! Har jag tur så ska jag och mamma fara till morfars barndomshem, i Lagfors, imorgon. Mamma ska hämta gamla mjölkhinkar och jag ska kolla efter ett gammalt fönster och kika i gammelstugan om jag kan hitta något trevligt. Hoppas att det går vägen.

På fredag ska jag ut och plocka svamp med min arbetskamrat Carola. Jag köpte gummistövlar idag, så jag ska vara beredd. Vi ska ut tidigt på morgonen och så tar vi med oss fika, det kommer bli skitkul! Haha, fan vad gammal jag har blivit, som tycker plocka svamp ska bli kul. Jag kan säga såhär, jag älskar svamp! Det finns inget godare än att bara vispa ihop en sås på färsk svamp, eller en svampstuvning på varma mackor. Så då kanske ni förstår varför jag tycker det ska bli skitkul... Det är ju ingen som vill ge med sig svamp, så man måste ju plocka den själv. Hoppas verkligen att vi hittar någon svamp nu!

Nu ska jag se serier, vi hörs!

 

Kommentarer


Publiceras ej