Himlabadet och Saffran

Idag har varit en kanondag! Jag och Patrik åkte äntligen på Himlabadet för att bada och relaxa. Jag fick ju det i födelsedagspresent utav honom, så vi tyckte det var dags nu. Sagt och gjort...vi packade väskorna, med fika och annat nödvändigt och begav oss sedan till det omtalade äventyrsbadet. Både jag och Patrik måste faktiskt säga emot alla som klagar på Himlabadet, vi tyckte faktiskt det var roligare än Paradisbadet. Det är superfint och jättefräscht, plus att deras rutschkanor är jätteroliga. Den stora kanan är dock väldigt lik den i Paradisbadet, men vad gör väl det? Man slipper fara ända till Ö-vik bara för att bada. Det fanns en väldigt lång ström, som gick runt allt och den gillade vi skarpt. I Ö-vik är det bara någon fjantig liten ström i utepoolen. Det som jag tänkte på, som jag önskade fanns där, är en djup bassäng, alltså en djupare än den som är ute. Ibland ville jag bara dyka långt ner, men det fanns liksom inget att dyka ner i. Relaxen var superhärlig! Där hade dom flera olika bastu, en vedeldad, en hetbastu, ångbastu med mintdoft och en bastu som dom kommer in och lägger dofter på aggregatet, så att det luktar jättegott där inne. Sedan hade dom en utebubbelpool med glasvägg, så att folk kan se en när man sitter där i. Dom hade också en bubbelpool inne, som kändes som att bada i kolsyra, för det sprätte och bubblade så himla mycket. Det fanns ett iskallt bad, som kändes som en isvak och en "dusch" som såg ut som en stor trätunna och när man drog i repen så hällde man iskallt vatten över sig. Det häftigaste var nog upplevelseduschen, den doftade halstablett och simulerade olika väderslag från olika ställen i världen. Bl.a. åskoväder och regn i djungeln. Omklädningsrummet i relaxen var skitfina! Mosaik överallt och superfräscht!

Ja, det jag ville komma fram till är att vi båda är väldigt nöjda med våran vistelse och vi kommer helt klart besöka Himlabadet iaf en gång per år!

Efter vi badat klart och fått blåmärken överallt och onda hand- och fotleder, så åkte vi sent om sider till restauang Saffran, för att få i oss lite god middag. Vi åt tapas till förrätt och då valde vi vitlöksmarinerade tigerräkor, smörstekta champinjoner med vitlök och persilja, ostfyllda paprikor och vitlöksstekta svärdmusslor. Det var så sjukt gott, jag ville inte att det skulle ta slut! Till varmrätt åt jag lammracks med en skysås, någon olivgegga med ost som var smördegsinbakat, stekt sparris med aioli och klyftpäran. Skitgott! Patan tog helstekt kalventrecôte med rostade grönsaker. Den serverades med Brandysmaksatt tomatsås och friterad Serranoskinka. Jäklar var gott hans var! Sedan tog jag kokosglass med fruktspätt till efterrätt och Patan tog en Baileys coffée.
Nu är vi hemma och är helt mörbultade! Jag ska jobba imorgon, så jag ska väl lägga mig strax...
Hej svej!

Kommentarer


Publiceras ej