Hittade en lista!


Hur är det med kärleken?



1. Vad fick dej att falla för din kärlek? Vi liksom klickade direkt, han var så himla rolig och fick mig att skratta.
2. Vad är det mysigaste ni gjort själva? Det mysigaste måste nog vara när vi firade ett år och Patrik hade fixat värsta dejten, med middag+bio och sedan bokat ett rum på First Hotel med badkar, sedan har vi varit på spa uppe på Södra berget och sov över i en suit där. Vi har inte varit på semester utomlands än.
3. Hur länge har ni varit tillsammans? Snart 7år.
4. Kan ni prata om allt? Ja, det är väldigt skönt.
5. Vem är känsligast? Det är jag.
6. Vilka speciella datum har ni? Bara 23 mars, då har vi vår årsdag.
7. Kom du ihåg vad din kärlek hade på sej första gången ni sågs? Haha, ja faktiskt! Han hade på sig en beige tjocktröja och ett par mörkgråa byxor. Han hade t o m stylat håret och luktade gott, medan vi andra hade på oss mjukiskläder (vi hade inte blivit tillsammans då).
8. Har ni samma stil i klädsmak? Hehe, näe. Jag gillar mer rockigt och preppy, medan Patrik inte har någon stil alls, så jag får hjälpa honom med det. Han använder mest jeans och t-shirt, jag gillar när han har stuprörsjeans.
9. Har ni samma smak i inredning? Patrik har ingen speciell stil, sålänge det är funktionellt är han nöjd, men han gillar stora mönster på tapeterna. Jag står för inredningen och jag älskar lantligt blandat med indiska grejer.
10. Vad är din kärleks favoriträtt? Tjälknul med potatissallad.
11. Vad är din kärleks favoritgodis? Hm, favoritgodis...typ såna där kola spiraler, han älskar sånt som smakar kola, sen pingvinlakrits och lakritsdäck.
12. Din kärleks favoritfärg? Hans favoritfärg är blågrågrön, det är en speciell färg.
13. Firar ni alla hjärtans dag? Njää, vi kanske går ut och äter ibland, men vi gör ingen big deal av det.
14. Firar ni mor/farsdag? Jag firar min mamma och han firar sin mamma.
15. Firar ni fettisdagen? Ja, det gör vi!
16. Firar ni era speciella datum? Ja, det gör vi, det är jag noga med, Patrik vill gärna göra något extra speciellt när man firar dom här speciella åren, typ 1, 5, 10 osv.
17. Vem av er är den som vill mysa mest? Hehe, det är jag det.
18. Om ni har två duschar å båda ska duscha, tar ni en varsin eller delar ni? Vi har bara en dusch, så vi delar.
19. Blir du sur om din kärlek skulle välja att duscha själv? Haha, nääe! Vi duschar oftast själva, jag gillar inte att duscha, så det måste gå fort. Patrik älskar att duscha länge, men han brukar smyga sig in när jag står och duschar ibland.
20. Har ni samma vänner? Vi har sammansvärjt våra vänner, så alla känner varandra.
21. Är ni alltid på samma fester? Näe, jag brukar gå ut med mina tjejpolare när jag väl går ut. Men vi brukar ha hemmafester och det är alltid roligare!
22. Har ni samma favorit på systembolaget? Näe, min favorit är Bacardi Limón och Patrik köper mest öl, han dricker inte så mycket sprit, men det händer att det slinker med en flarra. Han är den som fyller spritskåpet.
23. Vem vill oftast? Haha, min mamma läser min blogg..så jag låter det vara barnvänligt.
24. Vem bestämmer mest? Vi bestämmer faktiskt rätt lika, men jag har mest åsikter om saker.
25. Bråkar ni ofta? Näe, nästan aldrig...småtjafsa kan vi göra, men inte särkskilt ofta det heller.
26. Går bråken över fort eller är någon av er långsint? Snabbt, för jag har kort stubin, men jag lugnar mig direkt.
27. Vem tjänar mest? Just nu tjänar vi ingenting, men Patrik kommer tjäna fina pengar sedan, när han fått jobb.
28. Har ni gemensam ekonomi- alltså ihopslagna pengar? Nej, vi har delad.
29. Vem unnar sig oftast kläder? Ja, det måste väl vara jag, Patrik måste man säga till när han ska gå och shoppa.
30. Vilken sida sover du på? Jag sover alltid närmast dörren, hur än vi möblerar.
31. Delar ni täcke? Japp, vi har ett gigantiskt täcke, för att inte svettas ihjäl.
32. Vem bäddar sängen? Vi är dåliga på det, men oftast gör jag det.
33. Vem tvättar? Det gör vi båda, vi har tvättmaskin i lägenheten, så vi brukar bara slänga in när det är dags och vi hjälps åt med att hänga den.
34. Vem lagar maten? Vi kör varannan dag.
35. Vem städar? Vi hjälps åt, men det oftast jag som tar tag i det.
36. Vem diskar? Vi har diskmaskin (thank god), men vi diskar alltid upp våra egna grejer när vi lagat mat.
37. Vad har din kärlek för skostorlek? 43.
38. Vad har din kärlek för klädstorlek? Han har medium i det mesta, fast inte i kalsonger, där har han large.
39. Har ni samma intressen? Vi har många gemensamma intressen, men vi har många olika också.
40. Vem kör oftast då ni är iväg?
Jag, Patan har inget körkort ÄN!
41. Hur ofta säger ni att ni älskar varann? Några gånger i veckan.
42. Vad gör ni för att visa varann kärlek? Kramas och pussas mycket, är spontana med att ge komplimanger och gör småsaker för varandra, typ gör kvällsfika till den andre eller något annat mys.
43. Tar ni er tid att bara vara ni två ibland? Ja, vi brukar ha myskvällar ibland och då är det kompisförbud. Vi gillar att gå på bio och äta ute också, så när vi har pengar brukar vi göra sånt.
44. Vad läser du och din kärlek helst? Jag läser gärna fantasy och biografier och Patrik han läser inte så mycket böcker, utan läser rätt mycket saker på internet, typ fakta om saker.
45. Badar ni badkar ihop? Ibland, men det blir inte så ofta, men det är mysigt.
46. Vad saknar du? Jag saknar ingenting, men däremot önskar jag att Patrik inte var så självklar med sina beslut om alla viktiga grejer i framtiden.
47. Har ni nån gemensam tatuering? Näe, vi har inga tatueringar.
48. Kommer ni leva ihop resten av livet? Det hoppas vi på.
49. Har ni samma smak i filmval? Jag älskar film, så jag kan se nästan vad som helst, min favoritgenre är nog komedi och lite skumma filmer. Patrik gillar mest action med mycket effekter, även äventyrsfilmer.
50. Går ni på toaletten ihop? Vi är nog rätt äckliga och bekväma, så dörren står alltid öppen, men det är inte direkt att han står brevid när jag skiter. Haha.
51. Vad älskar du mest hos din kärlek? Att han är så otroligt snäll och omtänksam, han är en väldigt fin person, sen har han bra humor.


Det här var en rolig lista alltså!

Kommentarer

Postat av: Vicky

Publicerad 2010-01-22 18:34:43

Fan soffan du är så jäkla skön. Kan inte annat än att sitta å skratta åt dina kommentarer :) Jag tror att jag behöver en date med dej nån dag! Vi styr upp nått sånt tycker jag :)


Publiceras ej