Jobb och däckbyten!

Tjabba, tjena, hallå!

Fick rycka in på jobbet idag, som jag trodde! Jag gick och la mig tidigt igår, ifall dom skulle ringa från dagis och det gjorde dom. Lite roligt att jag vaknade några minuter innan dom ringde, jag tittade på klockan och tänkte att dom kanske inte skulle ringa ändå, men han väl sova en fem minuter, så ringde dom. Sen när jag kom dit, fick jag jobb hela veckan ut och halva nästa vecka. Så jag är nöjd! Hoppas på att hela nästa vecka fylls med jobb också.

Idag var det väldigt lugnt på jobbet, tyckte jag. Inge liv och stoj, utan alla barnen lekte snällt med varandra, så satt mest och mös med några barn.

Fick förresten punka på framdäcket igår igen! Upptäckte det precis innan vi skulle upp till moster på middag dessutom! Så det var bara att backa ut bilen och hissa upp den, Patrik hjälpte mig att skruva åt det sista på bultarna. Men det gick ganska fort, så nu sitter extra sommardäcket på istället, man slirar nå jäääävulskt! Mamma var snäll och for på Euromasters med mitt trasiga däck, så nu ska det vara fixat, så imorgon byter vi tillbaka däcket. Ja, som sagt...det ska hända något jämt! Nu får det vara nog med utgifter och grejer...men ska jag vara ärlig, tror jag vi åker på att köpa ny micro snart, den låter väääldigt mystiskt, som en tickande bomb typ.

Nu blir det middag, hjärtat mitt har lagat god mat!

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2010-02-17 20:16:50

Dessa skit däck!! hahaha vi har haft samma problem... såklart när det var som absolut kallast. Då är det inte så lätt att skruva när fingrarna blir stel.

Det låter som att du trivs på ditt jobb, låter bra!

Ha det fint!


Publiceras ej