Julafton i text och bilder

Tjena igen!
Jag tog lite blogguppehåll nu över julhelgen, men nu tänkte jag gå igenom min jul iaf.

Klockan åtta på julaftonsmorgonen väckte min mor mig, så då steg jag upp och myste ner mig i soffan och slog igång tvn. Jag satt och tittade en tag på några julprogram, tills jag gick och hämtade min morgonklapp (i den låg det en julmust och två godispåsar). Efter en stund tog jag och åt min julgröt till frukost och sedan var det dags att göra sig i ordning.

Efter elva åkte jag in mot Timrå, för att hämta min karl och ge en julklapp från mamma till katterna. Katterna blev riktigt glada över sin julklapp från momma (dom fick ett paket med kattgodis, med kattmynta). Sedan packade jag in Patan i bilen och for iväg hem till Ylva, som inte var hemma, men för att ge julklapparna till André.

Väl hemma i Bandsjön igen, tog vi och fikade julaftonsfika. Jag hade bakat biskvier och mor hade gjort jättegoda dumlekakor och lussekatter. Sedan satt vi oss och tittade på Trolltyg i Tomteskogen, ni får säga vad ni vill, men jag tycker fan inte det är bra! Så, nu är det sagt! Sedan började Kalle och det var minst lika bra som alla åren innan.

Efter Kalle, så var maten klar, så då satte vi oss till bords och åt ett riktigt gott julbord! Jag orkade inte ens göra någon ris à la malta till efterrätt! Jag hjälpte mamma att plocka undan maten och sedan satte vi oss och tog det lite lugnt, Patrik och mamma gjorde Baileys coffee åt oss. När klockan blev sju, började jag dela ut alla julklappar, det blev ingen riktig tomte i år...första året utan tomte! Det gjorde dock ingenting, jag hade tomteluvan på mig iaf. Jag fick iaf jättefina julklappar och jag är riktigt nöjd med allt. Jag fick bl a en spegel jag önskat så länge ifrån Jysk, en köksassistent, massor med presentkort på Ikea, en spade till bilen och en massa andra grejer.

Efter vi öppnat alla klappar, satt vi och myste lite till Tomten är far till alla barnen, tills vi gick ner och bastade. Patrik och brorsan hoppade i snön, men jag vågade inte frysa ihjäl jag eller. Det var riktigt skönt att basta iaf. Jag, brorsan och Patrik satt och spelade kort när mamma gick och la sig, till ungefär halv två. Sedan var jag jädrigt trött vill jag lova, så då tog julaftonen slut.

Det blev ett långt inlägg, men det är kul att kunna gå tillbaka och läsa om vad man gjort. En riktigt härlig julafton iaf!


Här har vi julaftonsfika.

Patrik med julslips.

Brorsan utan ögon.

Jag i julaftonsmundering.

Julgranen.

Mammas nya julgran lyser fint i mörker.

Kalle på tvn. Brorsan sover...

Brorsan vaknar till liv.

Julmat.

Mera...

Familjen.

Mamma fick julklappar i år också.

Jag fick massor med stora paket i år!

Brorsan fick en One Piece, made by farmor.

Två nya flanellskjortor, en grön och en vit.

Patrik fick en ny morra m.m.

Det var allt för denna jul, jag kan inte förstå vad snabbt December försvann. På fredag är det nyår och fetaste festen i år, det blir kul!

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-12-28 21:37:30

årets julklapp verkar helt klart vara en köksassistent! fick en själv (eller min var lite större, en "universalmaskin"), gav en till mamma och känner flera andra som fick samma sak! är man i den åldern kanske..?


Publiceras ej