Lussebak 2010

Ikväll har vi bakat lussekatter som jag sa i förra inlägget. Herregud vad lyckade dom blev! Patrik har dessutom gjort knäck, två experiment faktiskt. Det blev en knäcksats med daim-oboy och en med Marabou polka, personligen tycker jag dom blev lite för lös i konsistensen, men den med oboyen blev god! Den med polka blev inte min favorit dock, men för er som gillar polka och choklad blir den nog en hit. Här får ni ett gäng bilder:


Patrik i vanlig ordning, fast med bakutstyrseln på.

Patrik experimenterar med knäck i micron.

Ebbe är med och bakar.

Sigge också!

Mor och son.

My preciooouuus!

Baka, baka, liten kaka.

Patrik tar en vilopaus, medan bullarna grillas i ugnen. Han smälter in bra
i mattan, med förklädet.

Jag gjorde lussebullar med madelmassa.

Lussekatterna klara!

Lussebullarna blev perfekta!

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-12-13 21:24:15

Himlarns blogg. Jaja, nu har jag laddat upp alla bilder igen, men stora den här gången. Vilken söt sambo du har, knäcken måste ha blivit ännu godare med den utstyrseln :P

Postat av: Angelica M

Publicerad 2010-12-14 20:49:15

Gud vad gott det såg ut!

Jag har förresten börjat twittra istället för bloggen. www.twitter.com/Ejkla ;)


Publiceras ej