Julmarknad

Pust! Idag har vi haft en härlig dag! Jag, Patrik, Angelica och Jonas for in på julmarknaden på Norra berget, det var första gången jag var där. Det var hur mysigt som helst! Man togs liksom tillbaka i tiden, allt var gammeldags. Dom andra köpte glögg och pepparkakor (jag gillar varken eller, men det luktar gott) och när vi står och myser lite i kylan, så kommer Dagbladet fram och vill fota oss, för att vi såg ut som vi hade det väldigt mysigt tyckte dom. Så nu får ni hålla utkik efter oss i tidningen, haha. Vi fick i allafall med oss lite rökt älgstek hem, som vi tänkte ha på julbordet på julafton.

När vi kom hem bjöd vi Angelica och Jonas på middag, jag lagade marinerad helstekt fläskfilé, med klyftpotatis och kantarellsås. Det blev uppskattat, som tur var. Jag ville göra turkiskpeppar-kola nu, men jag upptäckte att vi inte hade alla ingredienser hemma, så jag får nog göra det i veckan istället.

Vi hörs senare!


Myser i soffan och känner mig lite småtrött.

Patrik sitter och lirar Red Dead Redemtion på PS3.

Kommentarer

Postat av: Tea

Publicerad 2010-12-06 07:24:09

Såg er i tidningen!


Publiceras ej