Sigge the poocat!

Idag är det långfredag och vi ska snart åka till min mamma på middag. Innan dess ska jag upp till farmor en snabbis och få kroppkakor, wich I love! Det blir en fullspeckad helg iaf, med middagar hos släkten och på söndag ska vi till Chris No Moneymaker och Sandra, på spelkväll. Kan helt enkelt inte klaga!

Igår när jag skulle gå och lägga mig, kände jag en odör utan dess like. Det var bajslukt... Min kära katt Sigge, som är långhårig, hade gjort anusavtryck på sängen och jag hittade även en liten korv på lakanet. Inte det trevligaste man kan vara med om, när man ska sova. Det kan inte vara lätt att vara långhårig, när man skiter kladdiga bajskorvar iaf! Han hade ju såklart försökt att få bort korven, som satt kvar i stjärthåret hans, genom att gnida anuset mot lakanet. Han lyckades iaf få bort korven, men vi fick byta alla sängkläder. Men iaf, Sigge är hel och ren igen och vi har rena sängkläder. Slutet gott, allting gott!

På återseende!


Sigge, ligger bekvämt på alla saker han kan hitta.

Kommentarer


Publiceras ej