Tvätta händerna!

Vi har bestämt (jag och Patrik) att vi ska vaccinera oss mot the swineflue iaf. Dom har satt upp lappar överallt i skolan om det, så det är nog lika bra att vara förberedd. På skolan är vi tvungna att tvätta händerna jätteofta och nysa/hosta i armvecket. Men igår gjorde vi en äcklig grej på en lektion. Vi skulle låta en godispåse gå runt bland alla elever och alla skulle ta en. Jag satt nästan längst bak, så jag fick allas basselusker...såg att vissa satt och snörvlade och hostade. Känns jäkligt bra...Not! Både jag och Pernilla i min grupp hade ångest över att vi ens tog en godis ur påsen, URK! Satt, det blir vaccin direkt när det erbjuds.

Ja, nu har man ju även ångest över uppgifterna vi ska ha under dessa två veckor hemma. Vi ska ta kontakt med en förskola eller skola och läsa en saga för en grupp barn, vi måste dokumentera allt vi gör och vi måste använda rekvisita när vi läser upp sagan. OCH sen har vi även en mattelektion att förbereda, som vi ska ha på Technicus i Härnösand. Barnen ska få använda urgamla mattesätt att räkna ut tal som vi ska göra åt dom och vi ska vara utklädda. Känns inge vidare, på så kort tid, då vi även ska läsa massor med böcker och göra läxa.

Så, måste jag snacka med någon som jobbar på förskola eller dagis då...

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2009-09-04 00:27:21

Jag tycker också det känns lite jobbigt med svinpesten här ;) har nyss kommit hem från Stockholm där vi träffade en kompis. Han berättade att det var några på hans jobb som hade fått det..... det sprids verkligen fort. Synd att vaccinet verkar komma först om 3-6 månader....önskar det vore här nu....

Hoppas allt är bra med er annars. Känns bra nu när skolan börjat? Hälsa med dig!!

Kram


Publiceras ej