Tentaångest.

Hej alla!

Jag är lite lätt irriterad och aningens förbannad. Det beror på tentan jag ska ha på måndag. Nu börjar jag sakta inse att jag inte hinner med mig för fem öre, jag hoppas innerligt att det som kommer på tentan är det jag har skrivit ner i min sammanfattning. Vi har något som kallas för fallbeskrivningar, som vi har suttit och försökt lära oss alla mysko begrepp till. Man ska alltså få ett papper där det står en låååång dialog mellan tex. en lärare och tre elever, sen ska vi utifrån den lista ut vad för slags teori som ligger bakom dialogen och sedan kunna diskutera hela detta "fallet" genom att använda oss av alla mysko begrepp och förklara hur dom kommer in i denna fallbeskrivning. Jag känner att det kan bli jobbigt där alltså, jag har skrivit upp vad begreppen betyder, men sen ska dom ju in i ett sammanhang (kontext, som vi säger så fint på lärarutbildningen, haha) också. Jag antar att det är stressen som skriver just nu, dock känner jag mig inte ett dugg stressad och mitt huvud tror fortfarande att jag har flera månader kvar till tentan. Så, det är aningens irriterande!

Tre veckor (bortser från mina två veckor praktik i detta moment) var för lite tid till detta moment allstå!

Urk, önska mig lycka till!

Kommentarer


Publiceras ej