Bara läskiga grejer...

I veckan har jag mest tränat och pluggat, kul va? Men en läskig grej hände härom natten...
Jag skulle precis till att sova och Patrik låg bredvid mig, då Sigge (min katt) galopperade över mitt ansikte. Han lyckades såklart träffa min läpp, kind, öra och huvud och blodet sprutade överallt. Jag skrek och Patrik flög upp ur sängen. Jag kände hur det droppade blod i mina händer, så Patrik hämtade massor med papper, som jag satte mot ansiktet. När jag hade fått bort allt blod ur ansiktet, så var inte såren så stora iaf...men lyckades få en fläskläpp och en massa värk där klösmärkena är. Såklart gjorde han det ju inte med mening, han låg och lurade på Ebbe på andra sidan sängen och hoppade precis där jag låg, så han blev nog rädd när han kände att han trampade på mig och då raceade han iväg ännu värre.

Sen hände något mystiskt inatt också...
Vi låg och sov, då det plingade två gånger på dörren (klockan var säkert kring tre på natten). Patrik och jag vaknade, men jag vågade inte gå upp och titta, så Patan fick göra det. Men det var ingen där...
Så jag hoppas att det var Ebbe som råkade ta i ringklockan (kåpan), så att det plingade till, men man vet som aldrig...läskigt! Tur vi har inbrottssäkra dörrar nu.

Kommentarer

Postat av: Micke

Publicerad 2009-05-23 19:53:55

Vilken tur, för de flesta inbrottstjuvar plingar ju innan dom går in =)


Publiceras ej