Utmanad av Helldorf!

Utmaning!

Lovar du att vara ärlig?
SIR YES SIR!
Du heter: Sofie
Beroende av:  VAR beroende av allt godis/fett
Vad tror folk om dig? Tror? Att jag är sjukt smart som går på Universitet, hahaha!
Stämmer det? Ja, jag är sjukligt smart alltså!
Vad får du oftast komplimanger för? Öhm, mitt långa hår. Näe, jag vet faktiskt inte. Bröna kanske.
Hur imponerar man på dig? Det vette fan, man ska väl vara rolig.
Brukar du skratta för dig själv? Hehe, händer nog, mest när jag ser film eller serier.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?  - Kommer ni inte på loppisen?
Var bor du? Timrå.
Trivs du där? Ja, mycket!
Sprit, cider, vin eller öl? Sprit och cider.
Brukar du bli för full? Näe, mycket sällan.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Brukar bli en hel del Lifehouse då.
Vad har du för mobil operatör? Telia.
Är du allergisk i mot något? Vissa schampoon och nickel.
Nästa mål i ditt liv? Bli klar med skolan.
Hur svarar du i mobilen? Hej, det är Sofie.
Vem ringde du senast? Mamma eller egentligen brorsan igår.
Antal timmar sömn inatt? 9½ timme ca.
Sov du ensam? Nepp, Patan vid min sida.
Brukar du komma i tid? Ja.
När mår du bra? När jag får läsa bra böcker, se film/serier och bara ta det lugnt.
När blev du fotad senast? Hm, vet inte.
Hur känner du dig nu? Rätt snygg faktiskt, nyklippt/färgad och rätt fit kroppsmässigt.
Vanligaste färg på dina kläder? Blandat, gult på sommaren.
Vad tycker du om fötter? Fy fan!
Vilka saknar du? Morbror Ante (död), farmor (lever), Henke och Björn (lever).
Hade du en bra kväll igår? Ja, min lillebror hälsade på lite spontant.
Favorit dryck på morgonen? Te och glocken multivitaminjuice.
Rakar du benen? Ja, då jag känner för det.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Seeeent, tre tiden på morgonen, men just nu kring 12-1 tiden.
Är du blyg? Inte direkt, nej.
Vill du hellre ha mail än brev? Kul att få brev, men mail är bättre.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jo, det gör jag nog...eller andra, hehe.
Är du nöjd med ditt liv? Jodå, vill ha mera pengar dock.
Är du bortskämd? Haha, I wish!
Vad gör du i morgon? Då pluggar jag och skjutsar omkring Patan.
Vad är det värsta du vet? Människor som är dumma i huvudet m.m.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Knappt nåt, skulle vara på mat det...men idag slösade jag 500 spänn på hårvårdsgrejer...
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Öhhh, kändis? Ingen aning.
Vad längtar du till? Sommaren och min examen!
Har du bra vänner och äkta vänskap?  Ja, det tycker jag!
Vad använder du för shampoo? Köpte Kèrastase schampoo och balsam idag, men annars apotekets ACO.
Vad är det finaste du fått? Oj, vet faktiskt inte!
En speciell dag du minns? Minns många dagar, men Patriks och min 1 års dag var mysig.
Hur gammal är du? 22, fyller 23 till sommaren.
Är du kär? Mycket! Blir bara bättre och bättre med tiden.
Om fem månader? Fyller min lillebror 20 panner.
Du samlar på? Ähhh, orka samla!
Gröna eller röda äppeln? Såna där knallröda blanka äpplen.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? MAMMA! Alltid mamma!
Gillar du golf: Hehe, har aldrig spelat påriktigt, men det verkar skoj.
Vilken tid gick du upp idag? 10.20.
Har du sovit i din egna säng inatt? Jepp!
Har du strumpor på dig nu?  Aaa, svarta med hundar på som jag faktiskt köpt själv för en gång skull.
Är det okej att gråta:? Ja, men jag tycker inte om det alls.
När grät du senast? Påriktigt var det nog sjukt längesen, men jag brukar gråta till filmer eller serier också.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Oj oj oj, jubla av glädje, springa runt hela lägenheten skrikandes och snabba mig som fan och sätta in dom på kontot!
Bär du glasögon eller linser? Neither.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?  Inte ett dugg!
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Sent, kanske kring halv 11.
Har du piercing? Öronen.
Vill du gifta dig? Ja, det vill jag. 
Solar du ofta? På sommaren.
Är du bra på att laga mat? Det vill jag påstå ja.
Tre saker du vill ha varje dag? Pussar, mer pengar och mat.
Är du flygrädd? Ja, rätt så.
Roligaste ämnet i skolan? Bild.
Tråkigaste ämnet i skolan? Matte.
Badkar eller duschkabin? Badkar helt klart.
Hur vig är du? Haha, ja..så vig som jag behöver I guess.
Tre saker du absolut inte kan göra? Äta kryp, lyfta 70kg och hoppa högre än tre decimeter.
Är du musikalisk? Jorå, rätt så...men jag kan inte spela nåt instrument längre, men jag har lätt att lära mig.
Antal döda krukväxter i hemmet? 0! Mycket gröna fingrar, längtar tills jag har min egen trädgård.
Vad dricker du helst när du är törstig? Iskallt vatten.
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Ja, skulle vara skitkul!
Bästa känslan? Lycka!
Värsta känslan? Stress ,ont i magen.
Vilken är din favoritglass?  Ben & Jerry's - Cookie dough.
Favoritpizza? Azteka.
Tror du på ett liv efter döden? Jag snarare hoppas på det iaf.
Har du vunnit en prispokal någon gång? Japp, rätt många när jag spelade schack, haha.
Tycker du om sushi: Älskar det!
Vad äter du helst när du ser på film: Chips eller gurka och dipp.
Bor dina föräldrar tillsammans? Nej.
Har du egen trädgård? Nej, önskar!
Har du tandläkarskräck? Näe, har aldrig haft ett hål i mitt liv *peppar peppar*
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls/nattmänniska.
Vilken ögonfärg har du? Grön.
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja, när man var yngre.
Vilket är ditt favoritdjur? Mest katter.
Biter du på naglarna? Nej!
Röker du? Nej!
Hur ofta tränar/motionerar du? Jag tränar ca varannan dag.
Senaste låt du hörde? Minns inte, någon rocklåt från radion.
Fyra personer jag vill ska fylla i denna enkät:  Stanislav, tiniwini, Ejkla och Malin (siba).

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-04-01 13:33:06

Sofie, det var en fruktansvärt lång lista! Vet inte om jag orkar svara på den :D hinner iaf inte just nu. Kanske nästa år ;) Förresten är jag så nyfiken på invito, alla säger att det är SUPERBRA eller SUPERDÅLIGT. Jag har bara tagit en öl där och det var som för er - det tog en halvtimme att få ölen (svårt att öppna en flaska). Andra gången välkomnade de oss inte när vi kom, det stod en hel hög med personal 2 meter ifrån ingången, men ingen kollade ens upp. Då gick vi.


Publiceras ej