Ruskvädret nr1.

Idag skulle pappa fixa lite grejer på bilen, det var bara det att jag var tvungen att hämta honom (han har sålt sin bil och han bor i Skönsmon) i detta oväder. När jag var på väg ut från våran parkering så var det såklart oplogat, gick inte att komma någonstans när jag tagit mig ut från min egen parkering. Så jag fick backa och testa köra...omöjligt! Sådär höll jag på en stund, tills jag backade ända längst ner, där fanns en liten gångväg som jag körde på och kom tillslut fram på någon väg. Fick ta gamla vägen in till stan, vågade inte köra motorvägen när det var oplogat. Bilar satt fast överallt, poliser överallt och ambulanser överallt. Jag tog det jävligt lugnt jag iaf, vill inte riskera något i onödan, men vilken jävla dag att vara ute och ränna på. Mamma lär bli tokig när hon läser det här. Fick även fara in till stan tre gånger, först hämta pappa, sedan in till Skönsberg (OK inne i Timrå hade fullt i deras garage) och sist skjutsa tillbaka pappa hem. Blev dyrt detta. Nu måste jag komma ihåg att ringa Magnus imorgon och kolla när jag kan lämna in bilen, så jag kan ombesikta bilfan.

Nu blir det plugg igen, ovanligt va? Snart klar med pedagogiken iaf. Hoppas det blir lugnare efter denna tenta.

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-02-09 00:25:35

Ja snygg tapet! ;) Jag va hemma hos en kompis, kompis som bor i ett hus i ljustadalen. Det är jättefint. Hare bra!


Publiceras ej