Ja, det är roligt nästan varje gång.

Herregud! Jag älskar dumma människor. Okej, jag tar det från början.

Min studiekamrat Alda hade råkat lagt ut sitt studiegruppsarbete i fel mapp på våran skolmail. Alla kunde se det, vilket inte var meningen, det var bara vi i studiegruppen som skulle se. Då svarar en tjej på hennes inlägg om arbetet, "Varför har du tagit mitt arbete och lagt upp det här? Det verkar ju inte vettigt! Var har du fått tag i det??". Då tänkte jag - har Alda stuligt arbetet från någon annan, men så var ju inte fallet... Jag såg direkt att det var Aldas egna arbete, plus att hon inte är så händig med datorer. Så jag svarade den här bruden att vi håller på med ett arbete som innefattar att vi ska sammanfatta ett kapitel ur en bok och Alda hade råkat lagt det fel. Frågade även om hon trodde Alda kopierat hennes arbete och sedan sa jag att Alda var ingen direkt datahacker. Hon svarade att hon inte förstod hur Alda hade hittat hennes och hennes vänners arbete och vad var syftet med att lägga upp det så alla kunde se. Då tänkte jag, allvarligt är hon helt blåst eller? Kan hon ens läsa? Har hon ens läst Aldas arbete? Så jag svarade:


"Vi har en studiegruppsuppgift som handlar om att läsa ett kapitel ur Lärares arbete - Pedagogikforskare reflekterar utifrån olika perspektiv och sedan skriva en sammanfattning. Hon har tagit ett kapitel, skrivit en sammanfattning och RÅKAT lägga det i fel konferens. Finns inget syfte med att hon la det här, ett misstag.

Jag förstår inte vad det är du refererar till ens? Är det du som har skrivit boken eller? För isåfall så är det ju ditt arbete som vi skriver om :D"

Den här tjejen är alltså svensk, Alda är från Albanien och har bott i Sverige i fem år.

Nu ska jag plugga lite, börjat på ett nytt moment nu. Ska inte ta i så hårt som i förra momentet, måste byta studieteknik.

Kommentarer

Postat av: Helly

Publicerad 2009-02-02 19:45:56

Hahaha, vilken dumjäkel! :)

Postat av: Tina

Publicerad 2009-02-02 21:33:30

ååhhh, så du fick inte min kommentar igår. jag svarade på din lista igår kväll och skulle lägga upp den inatt, men då kunde jag inte logga in på bloggen. skrev då en kommentar till dig, som inte gick att skicka. jag sparade dokumentet, och la upp det idag istället. tog sedan bort dokumentet på datorn. men nu finns inte inlägget upplagt på bloggen!! nån vill verkligen inte att jag ska ha en blogg. vet inte om jag orkar svara på listan igen igen :(

Postat av: Tina

Publicerad 2009-02-02 23:23:18

Jaa, slå honom på moppo från mig :P

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-02-03 07:55:09

Hahhaaa, jag skrattar FORTFARANDE åt det där! Absolut veckans roligaste. Men pånåt sätt måste det ha blivit nåt fel, jag tror att Alda inte ens har nåt med saken att göra. Felkoppling.

Postat av: vicky

Publicerad 2009-02-03 11:38:08

Du har inte hört talas om 75 dagars regeln? Den fungerar iaf som så att om jag har jobbat i 75 dagar under stämplingstiden, så på den 76e dan, vi säger att jag jobbar på en måndag.. å sen jobbar inte jag nå mer den veckan.. så får jag bara betalt för måndan. Då förlorar jag pengar för 4 dagar. Är du med? :)


Publiceras ej