Julaftonsschemat.

Jäääklar vad det har snöat ute! Igår fick jag sopa av bilen tre gånger, sen kom brorsan på kvällen och lånade den, så då blev det en fjärde gång.

Julafton om tre dagar! Woho! Jag längtar som en dåre, julafton måste vara min favoritdag på året. Jag har ett speciellt schema som jag gått efter så länge jag kan minnas, it goes a little something like this:

7.00 Kliver upp och tittar på julprogram på tv.
Efter det äter jag julgröt till frukost.
Sedan öppnar jag ett paket, som ligger i min pingvinjulstrumpa.
Kring 10-11 tiden stryker jag mina kläder och gör mig i ordning.
Sedan väntar jag in släkten som brukar dyka upp kring ett-tiden.
När släkten är här, brukar vi fika tillsammans.
Kl 15.00 börjar Kalle Anka.
Kl 17.00 äter vi julbord.
Efter det sitter vi och myser och ser lite tv och så.
Kl 19.00 kommer tomten och delar ut alla julklappar.
Kring 21.00 åker jag till Patriks mamma och stannar där en stund.
Efter det åker jag och Patrik tillbaka till min mamma och han får öppna lite julklappar.
Kring 23-23.30 far vi hem och öppnar julklappar hemma hos oss.
Ja, sedan är julafton över.

The best day ever.

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-12-21 12:01:13

Din karl verkar vara en klok man ;)


Publiceras ej