Praaaaktiiik.

Hoho!

Jag är ute på praktik på skolan nu. Det går jättebra! Barnen är snälla och galna, dom börjar komma i puberteten så allt annat än skolan är intressant. Jag har fått gjort rätt mycket grejer, hjälpt en del ungar med uppgifter och rättat deras läxor. Sedan har jag fått skällt lite också, det kändes rätt bra att få det gjort så man inte känner att man inte klarar av att säga ifrån.
Idag fick jag vara med på konferens, det var kul! Lärarna skulle diskutera kring lite olika viktiga punkter som dom vill ska förbättras i skolan. Jag hängde faktiskt med i näst intill allt dom surrade om, fast jag inte är insatt. Så det kändes bra, dom är rätt roliga dessutom. Jag ska även planera en svenska lektion till nästa vecka, det ska bli spännande! Jag har redan kommit på upplägget och så, det blir nog bra.

Pluggningen medans går väl inte sådär jättebra, det är tungt att läsa direkt när man kommer hem från skolan så... Har inte blivit så mycket gjort. Tror faktiskt inte jag kommer hinna läsa ut böckerna denna gång, så jag får nog bara följa föreläsningarna och leta upp faktat istället denna gång. Det kan bli jobbigt.

Imorgon ska alla barnen klä ut sig på skolan, så jag slutar tidigt...Hej svejs!

Kommentarer


Publiceras ej