Nya pjucks, hemska grejer och gammlägenheten.

Mycket har hänt sedan sisten. Jag har fått reklamerat mina fina skor som jag lagt upp på bild i nåt tidigare inlägg,
men bytte ut dom och la till 200kr mot dom här: 

Faktiskt mycket nöjd över det köpet. Dom är varma och behagliga.

Något annat som också hänt är att O'learys här i Timrå har öppnat. Superfint och jättemysig stämning. Jag, Patrik, Erik, Micke och Angen var dit i fredags och käkade lite mat och drack nån drink (eller jag drack drink medan dom drack öl). Jag åt Blackened Steak med pommes till, sviiiingott. Karlarna åt burgare medan Angen åt nån fajitamoj.
MEN, nånting läskigt hände senare. Det var när vi kom hem till Patrik igen, så såg det ut som ett bombnedslag OCH balkongdörrn stod öppen så det var måttligt kallt i lägenheten. Micke gick och stängde balkongdörrn och skämtade nåt om att Sigge låg där nere. Ebbe låg på golvet och såg inte allt för pigg ut.
Men...vart var Sigge nånstans?? Jag letade och letade, men hittade honom ingenstans (det är en minietta vi snackar om, det finns inte såå många gömställen.) Jag fick lite halvpanik och tänkte att nu har han fan ramlat ner påriktigt, men Micke såg inte honom när han kollade ner. Jag gick dit ändå och tittade ner...DÄR LÅG HAN!!!
Sigge hade ramlat ner ändå! Han låg ihopkurad vid dörrn där nere och var superrädd. Jag sprang ner och hämtade stackarn. Som tur var så överlevde han, det är ju ändå 2½ våning ner. Det var så synd om honom, han hade ont i höger baktass och haltade, och så hade han ett jack rätt över läppen strax under nosen och lite svedd på hakan, och han blödde. Hua! Men allt har gått bra iaf, han haltar inte nu..vi klämde och kände på honom så mycket vi kunde över hela honom. Han hade inge ont nånstans iaf, så vi slapp åka till veterinären. Men det var det hemskaste jag vart med om på länge. Trodde han hade slagit ihjäl sig. Huga. Nu stänger vi balkongdörrn riktigt och inte bara drar igen dörrn utan att dra ner handtaget.



Jag håller även på att packa allt i gamla lägenheten. Det går lite segt, men det mesta är klart. Ska få nya lådor imorrn av mamma så att jag kan fortsätta. Jag var där idag och packade ner alla mjuka saker i soppåsar. Vill börja städa så vi får det gjort. Börjar få lite panik, men det grejar sig nog.

Jaja, tack för mig.

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2007-10-17 23:05:59

Tänk att man skulle få en uppdatering hos dig också =)
Stackars katt! Fy vad hemskt, hoppas han repar sig snabbt...
Och du, det finns TRE avsnitt av Greys, säsong 4, bara till att kika, SPÄNNANDE! Trodde jag skulle dö av spänning då sista avsnitten av säsong tre hade gått =/
Kram!

Postat av: Angen

Publicerad 2008-01-23 08:23:58

hahahahaa....stackars lilla katten..men nu mår han ju bra :P


Publiceras ej