Värsta polisrazzian!

Igår kväll ringde jag polisen! Japp, det är sant!

Det är ett par under mig och Bella som alltid bråkar, super, slåss i väääldigt hög ljudnivå.
Efter en jääävla massa oljud/grin och skrik nerifrån, beslutade jag mig för att ringa POLISEN!

Jag ska tala om för er att det var ta-mig-fan det läskigaste jag gjort på länge! Hua!

...

Polisen var faktiskt väldigt trevlig och ville väldigt gärna hjälpa oss, dom tyckte vi gjorde helt rätt
och vi skulle inte tveka att ringa dom om det hände igen (vilket det gjort nu i säkert 6 månader konstant nu men men..).

Hjärtat dunkade ganska hårt när vi stod uppe och tjuvlyssnade till när polisen bankade på deras dörr.
Sedan när allt var över (efter ca 5min (kändes som en evighet btw)) och jag skulle sova, så låg jag
och inbillade mig att gubben och tanten skulle klättra upp för balkongen utanför mitt rum, och döda oss.
Tack vare Patriks vilda fantasier. MORR!

Jag vaknade hel och hållen i morse, jag överlevde! *pihuu*

Kommentarer

Postat av: Margot från Bräcke höjden

Publicerad 2007-04-25 21:46:42

Förstår ditt dillemma flicka lilla. Har ett par ovanför mig som för ett sjuhelsikes liv på helgerna. Spring i trapphuset sent på kvällarna. Förr släppte man inte in vilket patrask som hellst i föreningarna, men nu tycks det enbart lyssnas på debatt inlägg om bostadslösa hit och dit. Det är därför vi med socialkompetens blir lidande. Förra veckan när jag och min väninna Gertrud skulle promenera till Siv och Sture som bor i våningen på 11B så möttes vi utav en Flicka med färgathår och sånna där nålar i ansiket. Man känner sig väldigt otrygg då. Sture som får tagit hand om Siv nu sen hon fick en stroke klarar inte av att se dessa ligister i kvarteret, han funderar bestämmt att bosätta sig hos sin son Holger som köpt en förtjusande våning i stöde trakterna. Där minsann försigick inget stök om kvällarna, nära till lanthandeln skulle han få också. Ack det blir nog bara jag och min väninna Gertrud kvar i BRF Bräcke-Höjden tillslut, omringade utav ligister och huliganer. Du ska även veta att Bräcka polisen inte alls anstränger sig för att hålla dessa slomänniskor ifrån vårt kvarter / Hjärtliga hälsningar Msrgot.

Postat av: Putte

Publicerad 2007-04-26 11:26:06

Tycker det är lite lite bilder från razzian, vad är detta för en blogg igentligen =)


Publiceras ej